©2019 by Rezan Fouad Gassas

HELLO

عن رزان

It has always been a challenge introducing myself in a few words, so here it goes. I am currently a design educator at the College of Design in Imam Abdulrahman Bin Faisal University in Dammam on the Eastern Province of Saudi Arabia. Prior to joining the academic path, I have worked in different design and advertising agencies as a graphic designer and an art director in both Jeddah and Dammam. While the practical field of design was exhilarating and I truly miss it, I continued my design journey by taking a seat at the other side of the table and found a passion in teaching Saudi Arabia’s future designers.


Teaching graphic design in Saudi Arabia at this time has a direct link to me personally as an individual who grew up across cultures due to my father's job as a diplomat. More than ever now, languages and cultures are important to communicate with different cultures, countries, and religions. I find that graphic design is a powerful tool that has the ability to communicate those messages and ideas across any platform. Especially with the changes that Saudi Arabia is going through, it is exciting to be part of making a difference to achieve Saudi's Vision in creating a vibrant society, a thriving economy, and an ambitious nation.

أهلا وسهلاً بكم في صفحتي المتواضعة، حالياً أعمل كأستاذ مساعد في كلية التصميم بجامعة الإمام عبد الرحمن بن فيصل بالدمام. قبل انضمامي إلى المجال الأكاديمي، عملت في وكالات تصميم ودعاية وإعلان مختلفة كمصمم جرافيك ومدير فني في كل من جدة والدمام. على الرغم من أن مجال التصميم العملي كان ممتع وأفتقده جداً، إلا أنني واصلت رحلتي في مجال التصميم من خلال الانتقال الى الجانب الآخر مما نعرفه عن التصاميم ووجدت شغفًا في تدريس مصممي المستقبل في السعودية.


يرتبط تدريس التصميم ارتباطًا مباشرًا بي شخصيًا كفرد نشأ بين ثقافات مختلفة بسبب عمل والدي كدبلوماسي. أكثر من أي وقت مضى، تعد اللغات والثقافات مهمة للتواصل مما يجعلني أجد أن التصميم أداة قوية لديها القدرة على توصيل تلك الرسائل والأفكار عبر أي منصة. خاصة مع التغيرات التي تمر بها المملكة، من المهم أن نكون جزءًا من إحداث فرق لتحقيق رؤية السعودية في خلق مجتمع حيوي، واقتصاد مزدهر ووطن طموح.